Waarom ik podcast (En jij het misschien ook zou kunnen doen)

17 nov Waarom ik podcast (En jij het misschien ook zou kunnen doen)

Laten we maar met de deur in huis vallen:

Podcasting levert mij op de onderstaande gebieden enorm veel op…

  • Meer omzet
  • Gratis reclame
  • Waardevolle connecties
  • Betere connectie met mijn markt
  • Hogere autoriteitsstatus

Zou jij 1 van deze bovenstaande gebieden ook een flinke boost willen geven? Dan is podcasting iets voor jou.

Laten we eens kijken naar ieder onderdeel.

Meer omzet

Sales zijn een binnen elk bedrijf essentieel om te overleven of te groeien. Door podcasting zijn wij in staat nieuwe omzet te generen uit bestaande & nieuwe klanten.

Omzet via bestaande klanten

In een podcast vertelt Robert-Jan Hendriks van Optimale gezondheid ons de complete praktische strategie achter 1,2 miljoen bezoekers per maand. Het zijn er nu zelfs al 1,4 miljoen.

Als ik dit interview aan bestaande klanten laat horen worden ze natuurlijk helemaal wild en willen ze deze strategieën doorvertalen naar hun eigen business. Wij kunnen deze klanten natuurlijk direct ondersteunen met het opzetten van deze strategieën uit het interview.

Door bestaande klanten te inspireren en aan te zetten tot actie halen wij dus direct meer omzet uit ons podcastkanaal.

Omzet via nieuwe klanten

Ik deel al mijn podcastafleveringen op het internet. Ik deel ze op Social Media, website & stuur ze naar mijn e-maillijst.

Hierdoor is er een grote kans aanwezig dat nieuwe ondernemers mijn content horen en net zoals mijn bestaande klanten geïnspireerd worden en ze graag klant willen worden.

Gratis reclame

Door mijn podcast krijg ik heel veel gratis reclame. Podcast afleveringen worden namelijk snel gedeeld door luisteraars op Social Media.

Naast het delen via social media delen luisteraars onderling ook heel vaak een podcastaflvering. Als ik bijvoorbeeld een heel interessante podcast heb besluisterd dan stuur ik hem vaak door naar vrienden die ook ondernemers zijn.

Met de podcast kiezen wij er ook vaak voor om andere ondernemers te interviewen.

Deze ondernemers gaan het interview ook vaak delen op hun eigen kanalen. Hierdoor komen alle volgers van deze ondernemer in aanraking met mijn podcast aflevering.

Hoe vet is het dat ik daardoor een hele nieuwe doelgroep bereik 🙂

Waardevolle connecties

Als ik jouw de vraag stel :

“Heb jij de waardevolste connecties in jouw branche?”

hand-427504_640Waarschijnlijk niet, er zijn nog heel veel mensen die wij als ondernemer nog zouden willen ontmoeten en daar is podcasting het perfecte medium voor.

Wij sturen regelmatig uitnodigen naar ondernemers om een interview op te nemen voor de podcast en bijna nooit krijgen wij hier een nee op.

Zeker omdat het medium nog zo nieuw is in Nederland vinden deze gasten het alleen maar leuk om eraan mee te werken. Hierdoor kun je heel veel waardevolle connecties leggen.

Tijdens de ontmoeting vraagt de gast natuurlijk ook altijd even naar jouw skills. Dan komt jouw perfecte elevator pitch natuurlijk echt van pas…

Betere connectie met mijn markt

Luisteraars kunnen zich abonneren op mijn podcast. Dat betekent dat ik met elke nieuwe podcast aflevering meer impact in mijn markt krijg. Dit aantal blijft namelijk op continue basis groeien.

Tijdens de podcast afleveringen ben ik natuurlijk ook regelmatig aan het woord waardoor luisteraars mij steeds beter leren kennen.

Het is heel vet om feedback te krijgen van de luisteraars dat je ze hebt kunnen inspireren. Dat is ook zeker een van de redenen waarom ik aan podcasting doe 🙂

Hogere autoriteitsstatus

Met podcasting kun je heel eenvoudig aan je autoriteitsstatus werken. Gezien worden met de grote spelers in je markt is super positief. Waarschijnlijk zijn er in jouw vakgebied ook A-players waardoor jij jouw autoriteit status kan verhogen.

Zie jij ook de kracht van podcasting?