28 okt SAN lanceert podcast in samenwerking met de Podcast Factory

De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) bestaat al 38 jaar – en is misschien wel relevanter dan ooit. In een tijd waarin merken en bureaus meer dan ooit zoeken naar échte effectiviteit en betekenisvolle communicatie, blijft de SAN Accent hét symbool van vakmanschap en samenwerking binnen de Nederlandse marketingcommunicatie.
Om dat vakmanschap te vieren én te verdiepen, lanceert de SAN een nieuwe podcastreeks in samenwerking met Podcastfactory en Earforce. De reeks wordt gepresenteerd door Dick van der Lecq en neemt luisteraars mee in de wereld achter de SAN Accenten.
Vanaf december 2025 verschijnt er tweewekelijks een nieuwe aflevering waarin toonaangevende marketeers, creatieve leiders en captains of industry aan het woord komen. Zij delen hun visie op:
- Het ontwikkelen van onderscheidende campagnes
- Het schrijven en indienen van overtuigende cases
- De impact van het winnen van een SAN Accent op merk, organisatie en team
- De evolutie van marketingcommunicatie in een veranderend medialandschap
De gesprekken geven een unieke blik achter de schermen van het vak – vol inzichten, inspiratie en eerlijke verhalen over wat écht werkt in communicatie.
De reeks loopt door tot aan de feestelijke uitreiking van de SAN Accenten 2025 op 28 mei 2026.

“Met deze reeks wil de SAN niet alleen inspireren, maar ook inzicht geven in wat het vak zo bijzonder maakt: de kracht van sterke merkcommunicatie die verschil maakt,” aldus Ine Stultjens, vanuit het SAN-bestuur verantwoordelijk voor het initiatief.
“De SAN Accent is méér dan een prijs – het is het samen vieren van vakmanschap, samenwerking en resultaat,” vult Dick van der Lecq aan.
Met deze podcast geeft de SAN op een nieuwe manier invulling aan haar kernwaarden inspireren en kennis delen, in de aanloop naar de SAN Accent-uitreiking 2025.
De SAN Podcast, geproduceerd door Podcastfactory en Earforce, is vanaf medio december te beluisteren op alle gangbare podcastplatforms én via de website van de SAN.